Prodejna otevřena

Maklaud: zákazníkům se snažíme vždy vyhovět

Značka Maklaud sídlí v Yekatěrinburgu a v obrovské konkurenci ruských výrobců je jednou z nejžádanějších. A my si vážíme toho, že jsme jejich exkluzivním partnerem pro český trh.  Jaké byly začátky exportu do dalších zemí a kdo stojí za designovými návrhy dýmek, nám sdělil manažer exportu, Andrej Svadbin. 

 blog-34

Jak to celé začalo

Celé to začalo skutečností, kdy pár kamarádů chtělo koupit vodní dýmku pro přítele jako dárek k narozeninám a byli zklamaní tím, jak jim výběr dýmky připadal nudný, fádní a jednotvárný. V tu chvíli se zrodil nápad dělat jedinečné vodní dýmky, který postupně vyrostl v to, co jsou dnes. 

Aby udrželi široký výběr a množství originálních dýmek na trhu, každý kousek je vyroben v omezeném množství a s exkluzivním designem, na kterém pracuje tým designérů. V čele designu naší značky stojí Da Vinci Maklaudu, jak mu říkáme, tedy umělec Alexej Samolov, dodává Andrej a odkazuje na jeho práci. Ve spolupráci s ním je také Efim, specialista na zpracování šperků. Alexej se od svých studentských let věnoval sochařství a práci s kovem, vystudoval architektonickou akademii a naučil se pracovat s technikou odlévání. Ať už jsou to ikonické lebky, draci, minotauři nebo výtvory inspirované slavným H. R. Gigerem, to vše je výtvorem poctivé řemeslné a umělecké práce a nekonečných nápadů Alexeje a jeho týmu. A jak sám říká: „Maklaud není o vodních dýmkách, Maklaud je o umění.“ 

 

blog-44

Cesta přes překážky

Základním stavebním kamenem značky je budování důvěry s dýmkaři po celém světě. V Maklaudu dbají jak na celkový design, tak na poctivou ruční práci každého kusu. Myslím, že díky tomu naše obliba stále roste. Občas se stane, že nestíháme a každý, včetně mě, se musí zapojit a pomoci třeba lidem ve skladu nebo kde je zrovna potřeba. Což je ale skvělé, jsme díky tomu trochu jako rodina. Známe se a dokážeme všechno rychle a efektivně vyřešit, doplňuje Andrej. První kroky exportu započaly veletrhem Shisha Messe v Seville, kde poprvé pocítili zájem zahraničního trhu, když téměř vyprodali většinu exkluzivních produktů. V tu chvíli jsme si uvědomili, že musíme tuto oblast postupně rozvíjet, dodává Andrej. Dnes má Maklaud zastoupení téměř po celém světě. Na začátku je čekalo několik výzev spojených s uzpůsobením výroby stoupající poptávce zahraničních zákazníků, ale těchto překážek se nebáli. Stalo se nám například, že nám do USA odjela specialistka na odlévání titanu pro vodní dýmky. Téměř 3 měsíce se naše dílna snažila pochopit proces práce s tímto materiálem, aby byla kvalita předchozí práce navrácena. Ale nakonec jsme to dokázali, vzpomíná Andrej. Exportní sítě se ale nadále rozvíjí, stejně jako světová komunita sociálních sítí. Poptávka ale neustále roste, a tak se stává, že se stále doplňují i starší modely. Na ty nové se ale samozřejmě nezapomíná. 

Andrej Svadbin, manažer exportu společnosti Maklaud:

K vodním dýmkám se dostal už v roce 2006. Procestoval spoustu zemí a vyzkoušel spoustu pracovních pozic. Naučil se jazyky a komunikaci se zákazníky z různých oborů a kultur. Teď všechny tyto zkušenosti zúročuje u Maklaudu jako exportní specialista, který se stará o další rozvoj, zahraniční klienty a ochranné známky.